鸿鳗鱼

人 道 意义

© 鸿鳗鱼
Powered by LOFTER

Fine On The Outside - Priscilla Ahn

音乐随身听:

【电影原声】Fine On The Outside - Priscilla Ahn

米林宏昌导演的动画电影《回忆中的玛妮》主题曲。美国独立民谣歌手Priscilla Ahn以其透澈的嗓音,清新脱俗的旋律,轻轻抚慰着游子那孤单的内心。

故事改编自英国作家琼安‧G‧罗宾森(Joan G. Robinson)于1967年发表的儿童作品,讲述两个少女的友情故事。

海边村庄的老夫妇收养了一个内向的女主人公安娜。少女安娜内心封闭,终日在村中孤独的生活。某一天安娜遇到了神秘少女玛妮,并与她成为了好朋友。然而村中除了安娜,谁都不知道玛妮的存在……

《Fine On The Outside》

I never had that many friends growing up
从小到大,我就没有多少朋友
So I learned to be okay with just me
所以我学着仅与自己
Just me, just me, just me
仅与自己,仅与自己,仅与自己为友
And I'll be fine on the outside
如此一来,只身在外的我也将一切安好
I like to eat in school by myself anyway
我喜欢独自一人在学校进餐

So I'll just stay right here
因此我只会呆在这儿
Right here, right here, right here
在这儿,在这儿,在这儿
And I'll be fine on the outside
这样一来,只身在外的我也将一切安好
So I just sit in my room after hours with the moon
所以我在放学后只会安坐于有月亮相伴的房间里
And think of who knows my name
并且沉思有谁知晓我的名字
Would you cry if I died
如果我死了,你会为我哭泣吗?
Would you remember my face?
你还会记得我的相貌吗?
So I left home I packed up and l moved faraway
所以我离开了家,收拾行装,动身出发
From my past one day and I laugh
远离我曾经度过的时光,然后我笑了
I laugh, I laugh, I laugh, I sound fine on the outside
我笑了,我笑了,我笑了,我在外面的世界听上去很好
Ha ha ha~
Sometimes I feel lost, sometimes I'm confused
我时而感到迷茫,时而感到困惑
Sometimes I find that I am not alright
时而发现自己的所作所为并不是正确的
And I cry, and I cry and I cry
于是我哭了,哭了,哭了
Ha ha ha~
So I just sit in my room after hours with the moon
所以我在放学后只会安坐于有月亮相伴的房间里
And think of who knows my name
并且沉思有谁知晓我的名字
Would you cry if I died
如果我死了,你会为我哭泣吗?
Would you remember my face?
你还会记得我的相貌吗?

评论
热度 ( 56 )
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
TOP