鸿鳗鱼

人 道 意义

© 鸿鳗鱼
Powered by LOFTER

The House Carpenter - Mick McAuley

风之情侣:

The house Carpenter是一首英国民谣,叙述的是一个古老的故事,一个关于死亡的咒语,两人深爱,到最后船破人亡。关于爱和死亡,我是害怕的。是非常的感到害怕的。。是让我毛骨悚然的。。我很怕死,但我很欣慰,因为我还能害怕死亡,如果死了,我也就什么都不能怕了。不能害怕,也是一件让人感到害怕的事。。。。。。。很多人改歌词和翻唱,但Mick McAuley唱得更安静,忧伤。听来有种痛彻心骨的难受.男人始终等待着自己的初恋情人,而女人终于嫁给了一个普通的木匠.生了三个孩子。即使面对国王的女儿,男人也可以无动于衷,这份爱有多深,有多痴?偶然的再次邂逅,爱的火花让女人终于也随男人一起,坐上船,去寻找他们爱的栖息地。在海上,女人想念自己的孩子,此时,这个经历了生活的琐碎的女人埋怨了起来,这就是爱的诅咒。老船在海上终于经不住风浪,他们随同自己的爱沉入了海底。。。。。。



The House Carpenter
" 美妙的邂逅,美妙的邂逅。"
传唱着一段古老真挚的爱情
" 美妙的邂逅,美妙的邂逅,他说。
"我刚从盐海回来
"只因为对你的爱
"进来,进来,我的真爱
依偎在我的身边
时间如此漫长
自从我们分开。
"我不能进来,不能坐下
"我只有片刻光阴
"人们说你嫁给了木匠
"你的心不再属于我
"说实话,我可以娶国王的女儿
"她会嫁给我
"但我舍弃了她的皇冠
"只因为对你的爱
"现在离开你的木匠
"陪伴在我身旁
"去乡间
"去海边 。"
她抱起可爱的婴儿
吻了又吻
"我亲爱的孩子,留在这儿,
与你的父亲做伴。"
他们在船上呆了不到两周
绝不是三周
他的恋人开始悲叹、忧伤
伤心欲绝地哭泣
"你在为我失去的财富
为我失去的店铺
还是在为你那再也见不着面
的木匠哭泣?"
"诅咒,对水手的诅咒,"她哭着说
"报应,报应,"她诅咒
"你夺走了我亲爱的孩子,
"我再也见不到他了。"
他们在船上呆了不到三周
绝不是四周
船底出现了裂痕
船沉没了,再也没有出现

Well met, well met, my own true love
Well met, well met, cried she
I ve just returned from the salt, salt sea
And it s all for the love of thee

I could have married a King s daughter there
She would have married me
But I have forsaken my King s daughter there
It s all for the love of thee

if you could have married a King s daughter there
I m sure you re the one to blame
For I am married to a house carpenter
And I m sure he s a fine young man

Forsake, forsake your house carpenter
And come along with me
I ll take you where the green grass grows
On the shores of sunny Italy

So up she picked her babies three
And gave them kisses, one, two, three
Saying "take good care of your daddy while I m gone
And keep him good company."

they were sailin about two weeks
I m sure it was not three
When the younger of the girls, she came on deck
Sayin she wants company

"are you weepin for your house and home?
Or are you weepin for your babies three?"
"Well, I m not weepin for my house carpenter
I m weepin for my babies three."

what are those hills yonder, my love
They look as white as snow
Those are the hill of heaven, my love
You and I ll never know

what are those hills yonder, my love
They look as dark as night
Those are the hills of hell-fire my love
Where you and I will unite

twice around went the gallant ship
I m sure it was not three
When the ship all of a sudden, it sprung a leak
And it drifted to the bottom of the sea



评论
热度 ( 16 )
TOP